Žáci ze čtvrté třídy spolupracovali s umělou inteligencí a vytvořili řízený rozhovor v angličtině na téma Animals.
Dvě výukové hodiny navazovaly na projekt podpořený z O2 Chytré školy.
Žáky výukou provázel Pavel Kőnig a Robin Jaššo a učitelky, které vyučují anglický jazyk a informatiku.
V úvodní části většina skupin dokázala úspěšně připravit a zapsat svůj rozhovor a následně ho předvést před třídou. Čtyři z pěti skupin si vybraly, aby rozhovor přednesla dvojice žáků, zatímco jedna skupina si zvolila přečtení rozhovoru kompletně všemi žáky najednou.
Poté pokládali otázky formou hry Hádej, kdo jsem. Umělá inteligence jim odpovídala a hádala zvolené zvíře podle druhu pohybu, způsobu stravování a tvaru těla. Žáci si připravili dané otázky v tabletech v Dialogflow – webovém nástroji pro lehké a kreativní učení podle vzoru. Žákům se rozhovor s robotem povedl uskutečnit.
V budoucnu si žáci podobným způsobem mohou procvičit rozhovory na jiná témata – Food, Sports and Activities, My free time.
Během této aktivity se objevily technické problémy, ale žáci a učitelé spolupracovali, aby je překonali a vytvořili vzorový rozhovor s chatbotem.
R.Čulíková, M.Světlíková, P. Hrabačková, D.Ticháčková